loading...
علوم آزمایشگاهی واحد پزشکی تهران
فرزاد اسماعیلی بازدید : 1759 یکشنبه 08 اردیبهشت 1392 نظرات (15)


مشکلات ما ؟؟؟



با توجه به مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی که کم هم نیستند تصمیم گرفتم یه موضوعی به این شکل باز کنم  هرچند صدای ما به گوش کسی شاید نرسه اما حداقال حرفمون رو بزنیم  .


( بگو اگر چه به جایی نمیرسد فریاد . . . کلام حق دم شمشیر می شود گاهی . . .  ) 









1)   پاتولوژیست های محترم ! 


باید بگم شاید منشا مشکلات ما نفوذ بیشتر پزشکان  پاتولوژیست     بر جامعه آزمایشگاهی باشد که مانع از ارایه نظرات دکترین علوم آزمایشگاهی که آنها نیز جزو این جامعه محسوب می شوند می باشد. 

وقتی که پای صحبت دانشجویان هم رشته می نشینیم اولین چیزی که ابراز میکنند عدم انگیزه برای ادامه تحصیل به علت آینده نامشخص است .  البته تمام دانشجویان این طور نیستند.  


گاهی اوقات که با کارمندان مشغول کار در این حیطه صحبت می کنم از عدم مکفی بودن حقوق و مزایای این رشته می گویند . 


به امید روزی که در این کشور به تمام مشاغل و رشته های درسی به یک چشم نظر افکنند و تمام رشته ها مهم و حیاتی تلقی شوند و این میسر نیست مگر با تغییر دیدگاه مردم نسبت به فرهنگ کنونی که در آن تمام پدر و مادر ها دوست دارند که فرزندانشان در آینده دکتر یا مهندس شوند که بیشتر بر جنبه عنوان اجتماعی افراد استوار است و قاعدتا این را به نسل بعدی منتقل خواهند که مصداق این موضوع را وقتی می بینیم که معلم دبستان برای زنگ انشا موضوع آشنایی که "دوست دارید در آینده چه کاره شوید را" می دهد .


و اما به نظر من باید ترتیبی داده بشه که امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در خود رشته علوم آزمایشگاهی فراهم باشه و حق تاسیس آزمایشگاه طبی تنها  در اختیار فارغ التحصیلان دکترای علوم آزمایشگاهی و اجازه تاسیس آزمایشگاه پاتولوژی هم در اختیار پزشکان محترم پاتولوژیست قرار داده بشه و در نتیجه  لازمه تاسیس آزمایشگاه کلینیکال و پاتولوژی منوط بر همکاری هردو پزشک پاتولوژیست و آزمایشگاه با یکدیگر باشه. 


این درست نیست که فارغ التحصیل آزمایشگاه تنها امکان ادامه تحصیل تکرشته ای داشته باشه که برای تاسیس ازمایشگاه با مشکل روبرو بشه ولی زمینه برای نفوذ و تسلط پزشکان پاتولوژیست هرروز بیشتر از روز قبل بشه  



دوستان هم در قسمت نظرات حرف هاشون رو بزنن



مطالب مرتبط :


مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی (2)


مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی (3)


مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی (4)


ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط farimah در تاریخ 1395/07/07 و 17:14 دقیقه ارسال شده است

وقتی امتیاز زدن ازمایشگاه از دکتران ازمایشگاه گرفته میشودو حق نوشتن دارو و ازمایش از دکتران تغذیه گرفته میشود و در اختیار پزشکان قرار میگیرد.همین امر موجب میشود که در میان داوطلبان کنکور سراسری تقریبا 160 هزار نفر رشته ریاضی فیزیک 100 هزار نفر علوم انسانی ولی 500 هزار نفر متقاضی تجربی که تقریبا 50 درصد متقاضیان تجربی فارغ التحصیل ها هستند.

این نظر توسط دانشجوی علوم آزمایشگاهی ترم4 در تاریخ 1392/12/23 و 12:21 دقیقه ارسال شده است

سلام.اجازه ی کپی هست؟

این نظر توسط بهزاد در تاریخ 1392/05/09 و 1:50 دقیقه ارسال شده است

جناب فرزاد با سلام و ارادت
انجمن علوم پزشکی در دسترس نیست برای شما هم همین طوره
http://olumpezeshki.ir/forum/forum.php
پاسخ : سلام بله .. جند روزی هست به دلیل برخی تعمیرات در دسترس نیست .
پاسخ : الان ایمیل زدم پرسیدم ... آدرس تغییر کرده

برای انجمن این آدرس رو برید ...

www.olumpezeshki.ir

این نظر توسط بازنگری در تاریخ 1392/05/02 و 6:57 دقیقه ارسال شده است

همکاران گرامی
سایت بلاگفا لینک وبلاگ شما را نمی پذیرفت بعد از ده روز تلاش امروز موفق به این مهم شدم .فرد دیگری تا به حال با این مشکل روبرو شده است شکلک
پاسخ : ممنون

این نظر توسط رستم در تاریخ 1392/05/02 و 6:41 دقیقه ارسال شده است


همکارگرامی نمیدانم چرا ماکارشناسان و کاردانان آزمایشگاه اخیرا عادت کرده ایم نون مان را می گذاریم توسفره دیگران و هی التماس می کنیم یه تکه نون . یه تکه نون .بنده و همکاران من و شما کارشناسان آزمایشگاه شاغل در بیمارستان های بزرگ دولتی سراسر کشور بیست - سی سالی خود رئیس آزمایشگاه بوده ایم .رئیس آزمایشگاه ازبین خودمان انتخاب می شد و با کیفیت بسیار بالا آزمایشگاه ها را اداره می کردبم این ... نبود اگر تحقیق کنید باز در می یابید عملا همکاران ما هنوز رئیس آزمایشگاه بیمارستان ها هستند .مدیریت آزمابشگاه های خصوصی را کارشناسان عهده دارند. نظر بنده این است حق امتیاز تاسیس آزمایشگاه باید به گروه کاردانان ها مثلا 3 نفر یا بیشتر ازکاردانان آزمایشگاه با 5 سال سابقه کار .3نفر یا بیشتر کارشناس آزمایشگاه (لیسانس یا فوق) با 5 سال سابقه کار اعطا گردد. ما که آقا بالا سر نمی خواهیم . آنوقت اتصاف ومروت در حق بیماران رعایت می شود وکار آزمایشگاه خدماتی می شود و از وضع تجارت رها می گردد. آقایان هم دست از کشمکش بی پایان و رقابت و مسابقه برسر کسب درآمد بیشتر دست بر می دارند . می روند دنبال کار خودشان. بد عادت شده اند .وضع اکنون آزمایشگاه مثل این است که کارشناس فیزیوتراپی صبح تا شب زحمت بکشد با تکیه بر علم و تخصصش کار کند دفعتا یک نفر بگوید من باید حرکات او را تفسیر می کنم برای (کی و چرا). پس صاحب امتیاز کار او هستم چون دکترم و او دکتر نیست .
پاسخ : تشکر بابت مشارکت

این نظر توسط بهزاد در تاریخ 1392/05/01 و 22:24 دقیقه ارسال شده است

عمر شما و دوستان پر دوام باد
بنده تا امدم تجربه کنم سیستم اداره آزمایشگاهها را . چشم باز کردم تمام شد . آفتاب آمد دلیل آفتاب .آیا سیستم موجود که کاردان و کارشناس که اصل آزمایشگاه هستند هبچ گونه حقی ندارند اصولی است. به نظر شما همه باید هی سی تجربه کنند.
پاسخ : یکی از ساکت ترین قشری که دیدم در دفاع از حقشون ، خودمونیم ...

به جز چند وبلاگ اون هم به صورت محدود ، جایی وجود نداره .
نمیدونم مشکل از کجاست !!

این نظر توسط بهزاد در تاریخ 1392/05/01 و 22:13 دقیقه ارسال شده است

بنظر شما ایجاد نظام علوم آزمایشکاهی فایده ایی داره ؟
ممنون از ظرفیت بالای شما
پاسخ : بسیار لازم و ضروری است.
در آن نظام باید اکثریت اعضا کاردان ها و کارشناسان باشند مبادا دوباره نان خود را بگذاریم توی سفره دیگران و برای یک تکه اش دور از جون شما گدایی کنیم .ما ولی نعمت آزمایشگاه ها هستیم کار تشخیص آزمایشگاه بدست ماست به دیگرهمکاران در هر مقطعی بسیار احترام می گذاریم اگر به حق خود قانع و پایبند باشند آزمایشگاه باید گروهی اداره شود گروهی متشکل از کاردان - کارشناس - و پی اچ دی شکلکشکلک
پاسخ : پس به امید ایجاد نظام علوم آزمایشگاهی ...
و به امید این که بعضی ها به حق خودشون قانع باشند و چشم به حق دیگران نداشته باشن که این مشکلات ایجاد نشه

این نظر توسط بهزاد در تاریخ 1392/04/31 و 22:34 دقیقه ارسال شده است

امیدوارم دلخور نشوید
حتما بایدتجربه کنید . و می کنید توی بدست آوردن منافع وحق ناشناسی در رابطه با پرسنل . پاتو با پی اچ ابدا فرقی ندارد
پاسخ : نه دلخور چرا ؟؟!! بالاخره ما اول راهیم .

تا وقتی چیزی رو از نزدیک لمس نکردم راجبش قضاوت نمی کنم .

ممنون . بازهم از تجربیاتتون در اختیار ما بگذارید .
پاسخ : بنظر شما ایجاد نظام علوم آزمایشکاهی فایده ایی داره ؟

این نظر توسط بهزاد در تاریخ 1392/04/31 و 22:26 دقیقه ارسال شده است

منظور من این است که داخل آن برگه مجوز تاسیس آزمایشگاه نام کسانی که آزمایشگاه را تاسیس می کنند به وضوع ثبت گردد از کاردان و کارشناس و پی اچ دی جمعی مجوز بگیرند انگار ما عادت کرده ایم تا آخر عمر برای این و آن مفتی کار کنیم مثل حالا وقتی هم کار آزمایشگاه گرفت و از آب وگل در آمد . بجای ما نیروی ارزان به گیرندشکلکاین حق ماست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ : حرفتون درسته . ممنونم همکار عزیز 3>
پاسخ : اگر مایل بودین بیشتر در ارتباط باشیم . یا از وبلاگ پاسخگو نبودم میل بزنید .


farzad.esmaeeli@gmail.com

این نظر توسط بهزاد در تاریخ 1392/04/31 و 22:05 دقیقه ارسال شده است

مدیر محترم وبلاگ : چرا خودمان را زده ایم به ان در
با سلام همکار بزرگ من
اگر قرار بشه باز امتیاز و مجوز باز کردن آزمایشگاه را به پی اچ دی بدهند همین آش است و همین کاسه باید تلاش کنیم مجوز آزمایشگاه را به گروه متشکل از کاردان - و کارشناش و پی اچ دی بدهند که آقایان صاحب امتیازان آزمایشگاه حق نداشته باشند مثل اکنون هر نه نه قمری را بجای من و شما به کار بگیرند کمی فکر کنیم و احساساتی نباشیم . همه که نباید پی اچ دی بگیرند .پس کار مهم تشخیص به عهده کیست .همه باید در سود آزمایشگاه شریک باشند آقابالا سر نمی خواهیم. شما این وضع موجود آزمایشگاه را تایید می کنید
.شکلک
پاسخ : ممنون که این موضوع رو دنبال می کنید .

http://lab-b.rozblog.com/cat/39/Labproblem-.html

یه سری به اینجا بزنید . مطالب دیگه ایی هم هست .


باید خودمون به فکر خودمون باشیم . مثلا شمایی که phd گرفتی روزای کاردانی و کارشناسیت یاده نره و خدای نکرده نشی پاتولوژیست!!! . باید اول از خودمون شروع کنیم . شمایی که رف هم رشته ایی هاتو می فهمی باید وقتی رفتی بالا یادت نره کجا بودی . اگه اینجوری باشه دیگه کاردان و کارشناس یا دکترا فرقی نداره .


کد امنیتی رفرش
درباره ما
این وبلاگ با هدف ایجاد محیطی برای ارائه مطالب به روز علوم پزشکی و به خصوص علوم آزمایشگاهی با همکاری دانشجویان علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران راه اندازی گردید. امید وارم بنده حقیر را در هر چه پربار تر کردن این وبلاگ یاری کنید . و در کنار هم لحظات خوشی را سپری کنیم . بهترین نمایش وبلاگ با مرورگر های موزیلا و کروم است . . . . . ذکر منبع فراموش نشود !
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سطح وبلاگ رو چطور میبینی ؟
    به نظر شما جامعه آزمايشگاهيان جهت تفهيم حساسيت و موقعيت خطير آزمايشگاه در نظام سلامت، به مسئولين و افراد تصميم گيرنده و سياست گذار چه ميزان تلاش كرده اند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 195
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 392
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 103
  • باردید دیروز : 119
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 936
  • بازدید سال : 20,477
  • بازدید کلی : 643,826
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبلاگ

    تماس با ما

    پشتیبانی





    Powered by WebGozar

    بانك اهداكنندگان سلولهای بنیادی ایران